Waarnemingsregeling secretaris
In de waarnemingsregeling secretaris is geregeld welke functionarissen hem waarnemen bij afwezigheid en welke volgorde daarbij wordt gehanteerd.
DE ALGEMENE REKENKAMER
Overwegende dat actualisering van de waarnemingsregeling van de secretaris noodzakelijk is; heeft goedgevonden en verstaan:
- de secretaris van de Algemene Rekenkamer drs. C. Van der Werf zal in geval van afwezigheid of ontstentenis worden vervangen door een bij separaat besluit aan te stellen de plaatsvervangend secretaris.
- bij afwezigheid of ontstentenis van de plaatsvervangend secretaris wordt de secretaris door een van de andere directeuren van de Algemene Rekenkamer vervangen. Hierbij treden de onderzoeksdirecteuren in volgorde van anciënniteit als eerste in de plaats van de plaatsvervangend secretaris, gevolgd door de directeur staf. Voornoemde directeuren tekenen dan als waarnemend secretaris.
- de secretaris kan nadere regels stellen voor het uitoefenen van de tekenings-bevoegdheid door de onder punt 2 genoemde functionarissen ten aanzien van aangelegenheden die de interne organisatie betreffen.
- dit besluit treedt in werking met ingang van 15 april 2025. Het besluit van 22 juni 2021 (nr. 21004034) komt hiermee te vervallen.
- dit besluit kan worden aangehaald als ‘De regeling waarneming secretaris Algemene Rekenkamer’. Dit besluit zal worden gepubliceerd op de website en in de Staatscourant.
Aldus vastgesteld in de vergadering van de Algemene Rekenkamer.
Den Haag, 15 april 2025
Pieter Duisenberg,
president
Cornelis van der Werf,
secretaris