Verslag 2018: Bij de feiten blijven

2018 was het jaar waarin de Algemene Rekenkamer na de reorganisatie in 2017, haar personeelsbestand weer heeft kunnen versterken. Het Kabinet besloot ons budget te verhogen, zodat het weer beter aansluit bij de uitvoering van onze wettelijke taak. Vanaf 2018 krijgt de Algemene Rekenkamer stapsgewijs meer budget – van € 1 miljoen extra in 2018 tot € 3 miljoen extra per jaar vanaf 2022. Met het extra geld konden we flink investeren in de werving, opleiding en ontwikkeling van medewerkers. Er zijn 57 nieuwe medewerkers aangenomen, ingewerkt en opgeleid.

Het Verslag 2018 is door de Algemene Rekenkamer op 21 maart 2019 gepubliceerd en naar de Tweede Kamer gestuurd.

President Arno Visser, in het voorwoord: “In dit verslag vindt u niet alleen een overzicht van de gepubliceerde rapporten met hun inhoud. We laten ook anderen over onze schouder meekijken, en proberen ook steeds op onszelf en wat we doen te reflecteren.”